Radio Pryzmat

ZAJĘCIA TEATRALNE O PROFILU TANCERZ-AKTOR

A-
A+

ZAJĘCIA TEATRALNE O PROFILU TANCERZ-AKTOR

ZAJĘCIA TEATRALNE O PROFILU TANCERZ-AKTOR Grupa młodsza warsztatowa tancerz-aktor (16-18 lat), Grupa starsza warsztatowa tancerz-aktor (18-21 lat), Kontakt: tel. 12 430 50 90, e-mail: biuro@sckm.krakow.pl Prowadzenie: Wojciech Dawid Terechowicz Szczegóły programu: Elementarne zadania aktorskie: – praca na bazie tekstów: wiersza klasycznego, wiersza współczesnego, prozy współczesnej (teksy wybierane są przez uczniów przy konsultacji z nauczycielem), – ćwiczenia z zakresu pracy nad tekstem literackim, – ćwiczenia z zakresu ekspresji ciała, – ćwiczenia z zakresu ekspresji słowa, – ćwiczenia z zakresu emisji głosu, w tym oddechowe i fonetyczne, – ćwiczenia dykcyjne, – ćwiczenia z zakresu kształtowania wyobraźni i uwagi, – ćwiczenia z zakresu partnerowania i wzajemnej czułości na impulsy parterów na scenie, – ćwiczenia z zakresu działań indywidualnych prowadzących do świadomego pobudzania odczuć indywidualnych i kreowania ich na scenie, – ćwiczenia z zakresu budowania atmosfery na scenie w kreacji zbiorowej, kształtowanie zespołu aktorskiego, – ćwiczenia z zakresu poznawania ciała jako narzędzia komunikowania się z partnerem scenicznym i widzem, – ćwiczenia z zakresu rytmiki i koncentracji, – budowa etiudy aktorsko-ruchowej z wykorzystaniem tekstu literackiego, pokaz etiudy. Monologi i sceny dialogowe: – praca na bazie monologów i dialogów wyjętych z utworów dramatycznych literatury klasycznej i współczesnej, – kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń z zakresu emisji głosu i fonetyki, – kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń dykcyjnych, – ćwiczenia z zakresu pracy nad dialogiem i partnerowania na scenie, – budowanie relacji pomiędzy postaciami w oparciu o tekst, – ćwiczenia z zakresu opanowania gry kostiumem, – ćwiczenia z zakresu opanowania gry rekwizytem, – wprowadzenie improwizacji jako sposobu odnajdowania impulsów kształtujących postać i relację postaci na scenie, – praca aktora nad rolą, – praca nad ruchem scenicznym, – praca nad gestem klasycznym i współczesnym, – zapoznanie ucznia z różnymi rodzajami teatralnego wyrazu, – budowa scen dialogowych i monologów wkomponowanych w dramaturgiczną całość, prezentacja pracy. Zadania aktorskie: – praca w oparciu o zaproponowany przez nauczyciela dramat sceniczny lub dłuższe fragmenty kilku dramatów tak, aby każdy z uczniów mógł pokazać swoje indywidualne umiejętności, – praca aktora nad rolą, – ćwiczenia scen zbiorowych, – ćwiczenia z zakresu komponowania spektaklu, – gra aktora kostiumem, – gra aktora rekwizytem, – kształtowanie indywidualności twórczej w zespole, – pokaz spektaklu w pełnym przebiegu dramaturgicznym.