Film - pomysły na domowe zajęcia
Film - pomysły na domowe zajęcia
Propozycje filmowych zajęć dla dzieci i młodzieży
Kto nie lubi kina? Kto nie chciałby nagrać filmu? Dla tych, którzy na te dwa pytania odpowiadają: tak!, proponujemy i kino i podpowiedź, jak samemu coś nakręcić, czyli inspirujące zadania dla amatorów animacji poklatkowej. |
Dobrze, że jesteś – SCKM wznawia zajęcia! |
Polecamy film opowiadający o strachu przed nieznanym i o tym, że jesteśmy dużo silniejsi niż nam się wydaje |
Zapraszamy do zabawy w odkrywanie filmowych zawodów!
Spróbujcie zgadnąć na podstawie zdjęć, kto wykonuje wymienione zawody filmowe?
https://learningapps.org/
Zabawa filmowa: Zgadnij, z jakiego filmu pochodzi ten kadr?
Poniżej kadry z trzech różnych filmów. Zgadujcie!
Kolejne zadanie filmowe
Połączcie nazwy planów filmowych i odpowiednie zdjęcia oraz nazwy gatunków filmowych z wybranymi kadrami z filmów:
https://learningapps.org/watch?v=pjwo4x7sn20
Krzyżówka filmowa
Zobaczcie jak wyglądają zajęcia Intersztuka, gdzie łączymy i różne dziedziny sztuki we wspólnej zabawie. Mamy nadzieję, że wkrótce się na nich spotkamy:)
Kochani, proponujemy Wam wspólne oglądanie pięknych i ważnych animacji. Zobaczcie filmy, które poruszają różne tematy i zastanówcie się wspólnie, co w tych filmach jest najciekawsze, które obrazy zostają w Waszych głowach, kiedy już skończycie oglądać.
O prawdziwej przyjaźni i o tym, że piękno tkwi w każdym z nas
|
O tym, co jest naprawdę ważne w życiu |
O tym, że dobro zawsze wraca
|
O naszych uprzedzeniach i bólach
|
O relacjach rodzinnych i szukaniu własnej drogi
|
O matczynej miłości i opuszczaniu rodzinnego gniazda
|
Drodzy Uczestnicy warsztatów animacji poklatkowej!
Choć musicie zostać w domu, nie znaczy to, że macie porzucić swoje pasje. Gorąco zachęcamy Was do samodzielnej pracy nad Waszymi filmami. Jeśli nie macie możliwości kontynuowania rozpoczętych w naszej pracowni działań, to proponujemy Wam nowego zadanie do wyboru.
Niecodzienne role codziennych przedmiotów. Poszukajcie w domu rzeczy o ciekawych kształcie lub kolorze. Mogą to być kredki, sztućce, biżuteria, skarpetki… I pomyślcie o wykorzystaniu ich w zupełnie innym kontekście. Nie potrzebujecie do tego storyboardu. Ale wcześniej przygotujcie sobie jak największą ilość rekwizytów. Zwróćcie uwagę, jak prezentują się razem. Uważajcie na proporcje. Zbyt mały przedmiot w zestawie z bardzo dużym, straci detale.
Inspiracje:
|
Proponujemy temat: Wiosna. Możecie zrobić kiełkujące rośliny, latające kolorowe motyle, kwitnące gałązki itp.
ZADANIE 2:Animacja od A do Z
Tradycyjnie rozpoczynamy pomysłem. Poszukajcie go w książce, podręczniku lub gazecie. Znajdźcie jedno ciekawe zdanie i spróbujcie rozwinąć je do krótkiej historii. W tym przypadku przygotujcie sobie prosty storyboard. A potem w ruch nożyczki, gazety, kolorowe magazyny, stare zeszyty.
Możecie pobawić się literami - tak jak tu |
lub większymi wycinanki z gazet - jak tu |
lub trójwymiarowo, jak u mistrza PESa |
PAMIĘTAJCIE O:
- statywie (choćby takim zrobionym z książki)
- dużej ilości klatek w ujęciu (nie śpieszcie się, im więcej klatek, tym bardziej płynny ruch)
- pilnowaniu kadru (uwaga na palce, buty, czy fragment pokoju w tle!)
- dobrej zabawie :)
ZRÓB TO SAM
- Statyw
- Namiot bezcieniowy do fotografowania
- Animacja poklatkowa krok po kroku