KALENDARZ IMPREZ
LUTY 2019
A-
A+
KALENDARZ IMPREZ
LUTY 2019
01/02/2019
Zapraszamy na:
WYKŁADY Z HISTORII SZTUKI
SCKM, ul. Wietora 15, sala 83, IV p., poniedziałki i czwartki, godz. 17.00
Prowadzenie: Agnieszka Wozowicz
4 lutego, godz. 17.00 – Malarstwo gotyckie, cz. II
7 lutego, godz. 17.00 – Sztuka Młodej Polski
11 lutego, godz. 17.00 – Gotyk w Polsce
14 lutego, godz. 17.00 – Fowizm i ekspresjonizm
18 lutego, godz. 17.00 – Wczesny renesans w architekturze i rzeźbie włoskiej
21 lutego, godz. 17.00 – Futuryzm i kubizm
25 lutego, godz. 17.00 – Malarstwo quattrocenta
28 lutego, godz. 17.00 – Dadaizm
Zapraszamy na cykl wykładów dotyczących wybranych zagadnień sztuki europejskiej i polskiej. Fantastyczna pomoc dla osób, które przygotowują się do matury z historii sztuki, olimpiady artystycznej, egzaminów wstępnych na kierunki artystyczne i humanistyczne. Zapraszamy także wszystkich zainteresowanych historią kultury europejskiej, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę.
WYSTAWA „A TO POLSKA – WŁAŚNIE”
Wernisaż wystawy 15 lutego 2019 r. o godz. 17.00
Wystawa czynna od 12 do 28 lutego 2019 roku
Galeria Zdarzeń SCKM, ul. Wietora 15
Posemestralna wystawa prac plastycznych uczniów Beaty Milligan, Beaty Sarapaty, Violetty Chmielewskiej, Małgorzaty Flisek, Doroty Kozłowskiej-Buczek i Michała Bacy.
1 lutego
FINAŁ KONKURSU „KRAKÓW – STARE MIASTO”
1 lutego 2019 r. o godz. 13.00
Scena SCKM, ul. Wietora 15
Spotkanie laureatów konkursów w ramach projektu „Kraków – Stare Miasto, wieści z podwórek ulic i zaułków”. W programie prezentacja fragmentów nagrodzonych prac literackich i multimedialnych, ogłoszenie wyników konkursów oraz wręczenie laureatom nagród.
6 lutego
SPOTKANIE LAUREATÓW KONKURSU PLASTYCZNEGO „KRAKÓW – STARE MIASTO”
6 lutego 2019 r., godz. 17.00
Galeria Zdarzeń SCKM, ul. Wietora 15
Spotkanie laureatów konkursu plastycznego w ramach projektu „Kraków – Stare Miasto, wieści z podwórek ulic i zaułków”. W programie prezentacja multimedialna, ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie laureatom nagród.
7 lutego
V PRZEGLĄD DZIECIĘCEJ TWÓRCZOŚCI MARYNISTYCZNEJ „KRAKOWSKI BULAJ” – FINAŁ
7 lutego 2019 r., godz. 10.00
Scena SCKM, ul. Wietora 15
FINAŁ V PRZEGLĄDU DZIECIĘCEGO TWÓRCZOŚCI MARYNISTYCZNEJ „KRAKOWSKI BULAJ”, skierowanego do dzieci uczęszczających do przedszkoli oraz klas 0-3 szkół podstawowych na terenie Krakowa. Podczas przeglądu zostanie przyznana nagroda specjalna w postaci grupowego zaproszenia na koncert dziecięcy w ramach Międzynarodowego Festiwalu Piosenki Żeglarskiej „SHANTIES 2019”.
8 lutego
WARSZTATY TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO Z MONIKĄ GODEK
8 lutego 2019 r., godz. 19.30
SCKM, ul. Wietora 15, sala baletowa
Koszt warsztatów: 15 zł
(*Dla osób, które zakupią bilet na spektakl, w ramach Sceny Tańca Współczesnego, 09.02.2019 r., SCKM, godz. 19.00, grupy tańca współczesnego Agitatus, wstęp na warsztaty jest wolny)
Bilety zarówno na warsztaty jak i spektakl są możliwie do kupienia w dniu wydarzenia (godzinę przed rozpoczęciem).
Zapisy na warsztaty: scena.tanca.sckm@gmail.com
Warsztaty oparte będą na wieloletnim doświadczeniu pracy w Krakowskim Teatrze Tańca oraz szkoleniach warsztatowych z pedagogami z Polski i zagranicy. Uwzględniać będą praktykę polskiej techniki tańca oraz elementy tańca fizycznego. Eksplorować będziemy: ciężar ciała / impulsy do ruchu / rytm, dynamikę, pęd i zawieszenia ciała / przepływ energii i oddech / zmiany poziomów i świadomość przestrzeni. Całość będzie podstawą do budowania fraz ruchowych.
Monika Godek – absolwentka Animacji Kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim, Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury o specjalności Taniec oraz dwuletniego Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalności Taniec Współczesny zatwierdzonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 1997 roku uczestniczy w warsztatach tańca współczesnego, improwizacji, GaGa, warsztatach teatralnych i wielu pokrewnych – prowadzonych przez zawodowych pedagogów z Polski i zagranicy. Przez sześć lat czynnie związana z zespołem Scena Tańca Współczesnego Anity Podkowy-Brańki. Na przestrzeni lat 2010-2017 współpracowała z teatrem KTO w realizacji wydarzeń i działań ulicznych, takich jak Noc Poezji czy Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych.
W latach 2007-2013 cyklicznie programowała i koordynowała wydarzenia z udziałem zespołów tanecznych i teatrów tańca w ramach Sceny Tańca Współczesnego w Krakowie (Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży). Pracuje jako nauczyciel tańca – w 2005 roku założyła i prowadzi młodzieżowe grupy tańca współczesnego „agitatus”. Od stycznia 2014, w funkcji wicedyrektora, zarządza Centrum Młodzieży w Krakowie (największym Młodzieżowym Domem Kultury w Małopolsce). Okazjonalnie sędziuje konkursy taneczne i prowadzi warsztaty tańca współczesnego dla dzieci i młodzieży.
W latach 2008-2018 tancerka Krakowskiego Teatru Tańca. Z KTT zagrała w spektaklach Siódma żona Ósmego (2009), White (2009), Duety metafizyczne, Dym (2010), Anakolut (2010), TAKARAZUKA camp (2010), IN (2011), In between (2012), Poliamoria (2013), Estra i Andro (2015), MY/WY (2017).
Poziom średniozaawansowany/open (warsztaty przeznaczone są dla osób powyżej 16 lat, mających doświadczenie taneczne).
9 lutego
SCENA TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO: AGITATUS
9 lutego 2019 r., godz. 19.00
Scena SCKM, ul. Wietora 15
Koszt biletu: 15 zł
Rezerwacja miejsc: scena.tanca.sckm@gmail.com
Scena Tańca Współczesnego zaprasza na spektakle grupy tańca współczesnego Agitatus – „PORTRET nieco czuły” w choreografii Moniki Godek i Katarzyny Pawłowskiej oraz „Sama nie wiem” w choreografii Marty Wołowiec.
PORTRET nieco czuły
…z tęsknoty za……………………………………………(uzupełnij!) – pod warunkiem, że odważysz się stwierdzić: o Kobiecej Naturze wiem już wszystko!
pomysł i reżyseria: Monika Godek, Katarzyna Pawłowska
choreografia: Monika Godek, Katarzyna Pawłowska i Zespół
muzyka: Murcof Maiz; Forest Swords Shrine East; Demdike Stare Curzon; Barry Adamson, Pan Sonic, The Hafler Trio The Hymn of the 7th Illusion; Hauschka La poule – Remix by Hauschka; Violetta Villas Przyjdzie na to czas
montaż ścieżki dźwiękowej: Wojtek Fularz
wykonanie: Daria Hliebova, Aleksandra Honza, Nell Jakóbiak, Anna Korecka, Ludmiła Kulawik/Karolina Malik, Kinga Lis, Marta Ryba, Anna Stala, Natalia Wirkijowska
premiera: czerwiec 2018, Krakowski Teatr VARIETE
SAMA NIE WIEM
Projekt jest eksperymentem tanecznym wykorzystującym w konstrukcji czynnik losowy.Zawartość: 6 tancerek, 6 scen, 6 rzutów kostką. Zasada: przypadek / matematyka. Cecha: niepowtarzalność. Symbol: ?
pomysł, choreografia: Marta Wołowiec
wykonanie: Daria Hliebova, Aleksandra Honza, Anna Korecka, Kinga Lis, Karolina Malik, Marta Ryba
premiera: czerwiec 2018, Krakowskie Centrum Choreograficzne
Grupa tańca współczesnego a g i t a t u s założona przez Monikę Godek, działa w Centrum Młodzieży im. dr Henryka Jordana w Krakowie od 2005 roku. Skupia młodych ludzi poszukujących własnych przestrzeni twórczych, którzy poprzez taniec i ruch uczą się siebie, tworzą własny alfabet znaczeń, przełożonych na gest, emocję i dźwięk. Poszukując w przestrzeni tańca współczesnego i teatru ruchu, kształcą nie tylko ciało, ale też umysł i ducha. Tancerze zespołu budują własne światy malowane wyobraźnią, wytrwałością, talentem i twórczą pracą. Charakter i charyzma każdej z grup pobrzmiewa w kolejnych choreografiach, tworzonych przez pedagogów zespołu, wsłuchujących się w zainteresowania, pomysły i twórcze potrzeby młodych tancerzy. Budowane, w dialogu z nimi, spektakle i etiudy prezentowane są na scenach krakowskich, a także na deskach ogólnopolskich i międzynarodowych festiwali. Swoją działalnością a g i t a t u s chce przyczyniać się do popularyzacji teatru tańca, wciąż nowego i rozwijającego się gatunku sztuki.
Ostatnie osiągnięcie – I NAGRODA GŁÓWNA dla a g i t a t u s / choreografia „Portret niecoCZUŁY” – Konkurs Choreograficzny TRADYCJA. TRANSGRESJE Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca SCENA OTWARTA, Tarnów 2018
Autorem zdjęcia promującego wydarzenie jest Robert Siwek.
Monika Godek – Absolwentka Animacji Kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim, Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury o specjalności Taniec oraz dwuletniego Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalności Taniec Współczesny zatwierdzonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 1997 roku uczestniczy w warsztatach tańca współczesnego, improwizacji, GaGa, warsztatach teatralnych i wielu pokrewnych – prowadzonych przez zawodowych pedagogów z Polski i zagranicy. Przez sześć lat czynnie związana z zespołem Scena Tańca Współczesnego Anity Podkowy-Brańki. Na przestrzeni lat 2010-2017 współpracowała z teatrem KTO w realizacji wydarzeń i działań ulicznych, takich jak Noc Poezji czy Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych.
W latach 2007-2013 cyklicznie programowała i koordynowała wydarzenia z udziałem zespołów tanecznych i teatrów tańca w ramach Sceny Tańca Współczesnego w Krakowie (Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży). Pracuje jako nauczyciel tańca – w 2005 roku założyła i prowadzi młodzieżowe grupy tańca współczesnego „agitatus”. Od stycznia 2014, w funkcji wicedyrektora, zarządza Centrum Młodzieży w Krakowie (największym Młodzieżowym Domem Kultury w Małopolsce). Okazjonalnie sędziuje konkursy taneczne i prowadzi warsztaty tańca współczesnego dla dzieci i młodzieży.
W latach 2008-2018 tancerka Krakowskiego Teatru Tańca. Z KTT zagrała w spektaklach Siódma żona Ósmego (2009), White (2009), Duety metafizyczne, Dym (2010), Anakolut (2010), TAKARAZUKA camp (2010), IN (2011), In between (2012), Poliamoria (2013), Estra i Andro (2015), MY/WY (2017).
Katarzyna Pawłowska – Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca. Aktorka, tancerka, pedagog tańca i teatru. Założycielka TEATRU W RUCHU, członek grupy LINEACT. Współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Nowym w Krakowie, Teatrem KTO, Teatrem Barakah. Występowała w spektaklach: „Wyzwolenie” w choreografii J. Lewandowskiego i reż. R. Rychcika, „Zabiłem brata…” w reż. Aleksandra Kopańskiego, w spektaklu „Calliya” w reż. M. Szabłowskiej w Teatrze Komedia w Warszawie, „Singulare tantum”, „Estra i Andro”, „Glamour” w choreografii E. Makohona, „Room 40” w choreografii Macieja Kuźmińskiego (nagroda publiczności na Polskiej Platformie Tańca), „WorkingTitle Ego” w reż. Jensa Van Daele oraz w roli Ubicy w spektaklu „Ubu Król, czyli Polacy” w reż. Jerzego Stuhra. Współtwórczyni spektakli „27 krótkich spojrzeń” Lineact&Teatr w Ruchu, „1725 m.npm” Grupy Beskitu oraz polsko-izraelskiego spektaklu „iss me”, organizator i choreograf wydarzenia Cracow Dance Connection (2011). Współtworzy liczne projekty edukacji artystycznej. Brała udział w wymianach artystycznych w na Litwie oraz w Izraelu. Choreograf spektakli z serii „Noce Waniliowych Myszy” („Dżojstik zagłady”, „Tajemnica Łasicy”, „Tęcza Śmierci”) w reżyserii Any Nowickiej w Teatrze Barakah w Krakowie. Jako choreograf współpracuje również z Akademią Muzyczną w Katowicach, Studio Teatru Muzyki i Tańca oraz reżyserami filmowymi.
W mojej pracy artystycznej staram się łączyć zagadnienia aktorstwa z ruchem, odnajdować w teatrze tańca dogodne miejsce dla słowa, w teatrze dramatycznym – cielesnej, ruchowej reprezentacji postaci. Wierzę, że sztuka tańca i teatru stanowią jedność i staram się szukać sposobów na przeniesienie tej myśli na scenę.
Marta Wołowiec – tancerka, choreografka, nauczycielka tańca, menedżerka kultury. Absolwentka zarządzania kulturą i mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W 2012 roku ukończyła Dwuletni Kwalifikacyjny Kurs Instruktorski z Dziedziny Tańca Współczesnego organizowany przez Narodowe Centrum Kultury.
Współzałożycielka Krakowskiego Centrum Choreograficznego oraz kolektywu artystycznego Grupa Wokół Centrum działających w Nowohuckim Centrum Kultury. Występuje w produkcjach Grupy w choreografii Agaty Moląg („Makia”, „Płaczki”, „38°C”, „Dobre wychowanie”), w choreografii Iwony Olszowskiej i Ferenca Fehera „Trans_Miss(i)on”, w projekcie wspólnie zrealizowanym przez Grupę wraz z muzykiem Marcinem Janusem i artystą multimedialnym Grzegorzem Kaliszukiem „spectral layers of movement”. Współpraca z Marcinem Janusem zaowocowała także pierwszym spektaklem solowym Marty Wołowiec „Hold on”, którego premiera odbyła się na Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER w 2017 roku.
W latach 2012-2014 była tancerką Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała pięć premier: „Poliamoria”, „Takarazuka CAMP”, „Net”, „Ruch Gallery” (choreografia Eryk Makohon) oraz „In Between” (choreografia Aleksander Kopański). Występowała także w spektaklach ulicznych, realizowanych przez teatr (m.in „Takarazuka CAMP” na Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie). W 2014 roku wzięła udział w polsko-norweskim projekcie z tancerzem Ole Martinem Melandem (Carte Blanche).
Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych warsztatach tańca takich jak: Gaga Intensive w Tel Awiwie, ImpulsTanz w Wiedniu, Cyrkulacje, Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie, FIZYCZNYzGAGAcamp, Festiwal Tańca Współczesnego SPACER czy BalletOFFFestival. Podczas warsztatów zapoznała się także z repertuarem światowej sławy zespołów: Batsheva Dance Company, Ultima Vez, Rosas.
Istotną częścią jej pracy jest również działalność organizacyjna. Od 2014 roku współtworzy Krakowskie Centrum Choreograficzne realizując takie wydarzenia jak: Festiwal Tańca Współczesnego SPACER, BalletOFFFestival, konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC, a także liczne warsztaty i obozy taneczne. We współpracy z producentami z Hongkongu, Walii, Szwecji i Węgier zarządza międzynarodową produkcją kolektywu iCoDaCo 2018-2020 o tytule „it will come later”, który otrzymał dofinansowanie z programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa”.
10 lutego
„INNA BAJKA – OPOWIEŚCI WĘDROWNEGO GRAJKA”
10 lutego 2019 r., godz. 11.00
Scena SCKM, ul. Wietora 15
Wstęp: wolny
„Inna Bajka” to interaktywne spotkania z opowieścią, tworzone w myśl idei – od słuchania do czytania, podczas których zapraszamy dzieci i rodziców do wspólnej zabawy z Wędrownym Grajkiem. W temacie snutej historii poznajemy tańce, zwyczaje, zabawy i instrumenty z różnych stron świata. Razem tworzymy oprawę muzyczną, scenograficzną, choreograficzną – razem stajemy się autorami fascynującej opowieści.
Opowiada: Aleksandra Barczyk, gra: Piotr Krawczyk.
17 lutego
„CYRK RODZINNY”
17 lutego 2019 r., godz. 10.00 – warsztaty cyrkowe, godz. 12.00 – spektakl/pokaz
SCKM, ul. Wietora 15, (sala 34 – warsztaty cyrkowe, scena SCKM – spektakl/pokaz)
Prowadzenie: Aleksandra Barczyk, Tadeusz Dylawerski
Karnet rodzinny: 25 zł, bilet indywidualny: 10 zł
W trakcie warsztatów poznajemy tajemnice różnych sztuczek cyrkowych, m.in.: żonglowania różnymi przedmiotami, kręcenia talerzami, poiami, flowerstickami czy innymi cudami. Chodzimy też na szczudłach, jazda jest na monocyklu, a puszczane bańki mydlane mają rozmiar gigantów. Dzięki zabawie lekkiej, łatwej i przyjemnej nabywamy nowych umiejętności: ćwiczymy koncentrację, koordynację i pamięć ruchową – samoocena rośnie niemal sama, wytrwałość jakby przy okazji, a stres sam się niweluje! U nas nikt ze sobą nie rywalizuje, a wyłącznie zdrowy doping stosuje!
Po części warsztatowej zapraszamy na „Niezły Cyrk”! Teatr Kulka, czerpiący z dumą inspiracje z czarno-białych filmów oraz twórczości Benny'ego Hilla, chwyci Was za serca nietuzinkową żonglerką, ekwilibrystyką i klaunadą – wszystko wplątane w dynamiczną i niedorzeczną serię skeczy komediowych współtworzonych wraz z publicznością, która często i gęsto angażowana jest do wielu gagów!
24 lutego
„AKADEMIA PANA PIÓRKO”. KSIĄŻKA ZA RYSUNEK
24 lutego 2019 r., godz. 11.00
Scena SCKM, ul. Wietora 15
Prowadzenie: Pan Piórko – Tadeusz Dylawerski, akompaniament – Piotr Niedziałek
Wstęp: wolny
Pan Piórko będzie się głowił i troił i roztrząsał temat przyjaźni. A ponieważ najlepsze są przykłady i punkty odniesienia, to posłuży się idealną w tym temacie opowieścią o najprawdziwszej przyjaźni, o jakiej mowa w baśni o Królowej Śniegu. Na poparcie tez i argumentów – zaserwuje eksperymenty i doświadczenia naukowe, a także podejmie się próby odpowiedzi na pytania filozoficzne – z pomocą Dzieci oczywiście. Nagroda czeka tych, którzy przyniosą rysunki, będące ilustracją zabaw na śniegu – najciekawsze i najpiękniejsze zostaną wyróżnione niespodzianką w postaci książki!
„Akademia Pana Piórko”, to spotkana naukowo-filozoficzne, nastawione na edukację, poznawanie, ale w duchu artystycznym. Zgłębianemu problemowi, pytaniom towarzyszą: opowieść jako źródło wiedzy i mądrości, snuta z udziałem małych, ciekawych świata naukowców oraz eksperymenty. Nierzadko też zapraszani są specjalni goście, znawcy tematu. Tłem jest muzyka wykonywana na żywo.
25 lutego
MONA LISA Z WĄSAMI: „POLSKIE MALARKI W XIX W. I NA POCZ. XX W.”
25 lutego 2019 r., godz. 18.45
SCKM, ul. Wietora 15, s. 83
Prowadzenie: historyk sztuki – Agnieszka Wozowicz
Informacje: tel. 12 421 29 87, agawozowicz@gmail.com
Zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu wykładów poświęconych wybranym zjawiskom w sztuce od czasów starożytnych po XX w. Celem spotkań jest uzupełnienie chronologicznego i „szkolnego” kursu historii sztuki, poszerzenie wiedzy o dziełach i ich twórcach, problemach mniej znanych, nierzadko wspomnianych zaledwie w podręcznikach oraz ich prezentacja poza sztywnym schematem epok i stylów. Tegoroczne spotkania poświęcone będą sztuce kobiet i kobietom w sztuce – zarówno artystkom jak i kobietom sprawującym mecenat artystyczny, zagadnieniu wizerunków kobiety w sztuce dawnej i współczesnej, problemom obecnym w twórczości kobiet, feministycznej historii sztuki i wielu innym. Spotkania mają formę prelekcji bogato ilustrowanej slajdami, odbywają się raz w miesiącu, w poniedziałki o godz. 18.45.